… egy WordPress honlap Neked…

Keresőoptimalizálás, de miért…

Miért fontos a honlapom számára a keresőoptimalizálás?
– kérdezed Te.

Mert a keresőoptimalizálás segítségével érhető el az, hogy honlapunk, weboldalunk a keresők találati listáján előrébb kerüljön. Alapvetően, Magyarországon a legelterjedtebb kereső a Google, ezért elsősorban erre fektetünk hangsúlyt.

Mit jelent a keresőoptimalizálás?
– teszed fel a következő kérdést.

Erre a kérdésre a választ, inkább idézném a wikipédiából. Nagyon pontosan és szabatosan van megfogalmazva a meghatározása (szerintem nem szégyen idézni megbízható, hiteles forrásokból).

A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. A keresőoptimalizálás (SEO) különböző területeket célozhat meg, mint például a képkeresés, videókeresés, helyi keresés vagy tudományos keresés, újságcikk-keresés avagy iparág-specifikus keresés.

A keresőoptimalizálás – nevezzük a továbbiakban SEO-nak, ez sokkal rövidebb – több részből tevődik össze, de most kiemelek 2 fontos rész és ezeket magyarázom el.

Az egyik fontos a “tartalmi SEO”.

keresooptimalizalas-tartalmi-seoEz azt jelenti, hogy a weboldalon, honlapon elhelyezett tartalmat optimalizáljuk a megfelelő kulcsszavakra. A kulcsszavakat, közösen határozzuk meg az oldal tulajdonosával, és olyan oldalakat hozunk létre, amelyek ezeket a szavakat fogják tartalmazni a megfelelő arányban. A szövegben elhelyezzük azokat a kulcsszavakat, amelyek fontosak az adott oldalra nézve, de mindezt úgy kell megtenni, hogy a szöveg teljesen értelmes és nyelvtanilag is helyes legyen.

A tartalmi keresőoptimalizálást, már a weboldal, honlap létrehozásakor felvitt végleges tartalmakban elvégezzük, vagyis a megkapott szöveget, egy kicsit átfogalmazzuk, hogy megfeleljenek ezeknek a kritériumoknak.

A weboldal, honlap létrejötte után felvitt tartalmaknál – melyeket már az oldal kezelője visz fel – is kiemelten kell figyelni a tartalmi keresőoptimalizálás szabályaira és célszerű – ha nem vagyunk biztosak abban, hogy jól csináljuk – egy erre a területre szakosodott szakemberrel átnézetni a szöveget.

Sokan úgy gondolják, hogy ez nem olyan fontos. “Minek nézessem át, jó az úgy, az oldalam most is jó helyezést ér el” – mondják. De – és ezt nem veszik figyelembe, vagy nem is tudják – a google folyamatosan fésüli át a netet és az oldalakat újra és újra rangsorolja. Ha – és ez elég gyakori jelenség – egy adott témára, egyszer jó helyezést elért weboldalon a továbbiakban nem talál optimalizált és releváns, friss tartalmat, szépen “visszaejti” a találati listában, és újra el kel teljen egy jó idő, mire többszöri újrarangsorolás után ismét elkezdi “felemelni”, ha megfelelő a tartalom.

 Ha hosszú távra tervezed, hogy honlapod, weboldalad jó helyezéseket érjen el a google keresőben, a “tartalmi SEO-ra” fordíts kiemelt figyelmet.  

A második fontos SEO pillér a “linképítés”.

keresooptimalizalas-linkepitesEz azt jelenti, hogy minél több link mutat más oldalakról a weboldalunkra, honlapunkra, vagy annak egy adott aloldalára, azt az oldalt a google, az adott témára fontos oldalként fogja értékelni, és szépen, lassan elkezdi “felemelni” a találati listában.

Persze sok árnyalata van ennek a témának is, hogy párat említsek, nem mindegy milyen és mennyi idős oldalakról mutat hivatkozás a mienkre, a hivatkozás milyen kulcsszóval, szöveggel van ellátva, ez a szó vagy szöveg fontos és kiemelt-e az adott oldalra vonatkozóan, és még hosszan sorolhatnám a feltételeket.

Alapvetően, szerintem 2 dolgot kell megértsen egy weboldal, honlap tulajdonos a linképítéssel kapcsolatba.  A linképítést, csak és kizárólag hosszú távon van értelme csinálni, és ha lehet minél lassabban, törekedve a természetes linkképződés sebességére. 

Valamint, a “linképítés” önmagában nem egy csodaszer. Ha a honlapunkon nincs értékelhető tartalom – a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva – akkor hiába építünk sok linket, nem fogjuk elérni a megfelelő eredményt. Tartalom nélkül nincs értelme a linképítésnek és szerintem, magára is valamit adó optimalizáló szakember neki sem kezd a linképítésnek, ha nincs a honlapon megfelelő mennyiségű tartalom.

Ha mást mondanak Neked, akkor valószínűleg csak arra utaznak, hogy a pénzedet pocsékolják.

A linképítésben nem a közvetlen, gyors és látványos emelkedés a lényeg, hanem a folyamatosság és állandóság. Ha egyszer elkezdtük a linképítést, akkor azt minél hosszabb távon és állandóan, vagy kis mértékben emelkedően csináljuk.

Csak gondoljuk végig “józan paraszti ésszel”! Elkezdjük a linképítést. A google azt érzékeli, hogy elkezdődött egy folyamat. Egy ideig, mondjuk 2-3 hónapig építünk 50-100 linket, a google szemében úgy tűnik, hogy az oldalunk egyre értékesebb lesz az adott kulcsszóra és elkezdi “felemelni” a találati listában. A 2-3 hónap eltelte után azt mondjuk
“Na most már elég link mutat az oldalamra, szépen ott vagyok a google első oldalán. Megállhatunk!”.
Majd egy relatív rövid idő után, mondjuk 1-2 hónap, azt vesszük észre, hogy az oldalunk eltűnt onnan. És valahol a sokadik oldalon jelenik csak meg.
“De miért? Hiszen ott a sok link.”

keresooptimalizalas-linkepites-rovid-tavon-gyorsanEz igaz, de a google a következőket érzékeli:
– elindult egy folyamat, egyre többen linkelik az oldalt, ezért szerintem ez az oldal fontos az adott témára elkezdem “emelni”
– hú de jó, szépen emelkedik a linkszám, ez tényleg fontos oldal, jó lesz előre helyezni
Leállnak a linképítéssel!
“Na, mi történt? Nincs több új link?”, akkor itt valami nem stimmel, ez nem olyan fontos oldal
– akkor nézzünk más oldalakat, ahol folyamatos az új linkek létrejötte, és ezt meg szépen hátratesszük

 És a fenti gondolatmenet következtében, az oldalunk szépen hátrasorolódik, az olyan oldalakhoz képest, ahol figyelnek erre a “rendkívül fontos linképítési szabályra”. 

 Ha hosszú távra tervezed, hogy honlapod, weboldalad jó helyezéseket érjen el a google keresőben, a “linképítésre” is fordíts – hasonlóan a tartalmi SEO-hoz – kiemelt figyelmet.  

Még pár gondolat, a linképítéssel kapcsolatban.
Önállóan is elkezdheted a linképítést, nagyon szívesen adok tanácsot, ha úgy gondolod nekivágsz ennek a feladatnak.
Nincs más dolgod, mint a lenti űrlapon elküldened a kulcsszót, a weboldalad, honlapod címét (pl. www.atedomaineved.hu) és email illetve telefonos elérhetőségedet.

Pár napon belül válaszolok, vagy emailben, vagy telefonon hívlak fel, de ha gyorsan kell a válasz, azt is megteheted, hogy Te felhívsz a 06 70 608 8894 telefonszámon.

Szaktanácsadás linképítés, keresőoptimalizálás




Neved (elengedhetetlen)

Email címed (szintén fontos)

Telefonszámod (Előfordulhat, hogy egyszerűbb ha telefonálok)

Kulcsszó vagy szavak (vesszővel elválasztva írhatsz többet is)

Weboldalad címe (ha nem titok :-))

Pár szóban írd le miről szól a honlapod (Fontos infó ez nekem. Köszönöm.)

Az adataidat senkinek sem adom ki. Én is utálom a kéretlen leveleket, azért még véletlenül sem szeretném, ha az email címed rossz kezekbe kerülne. A telefonszámodra és a Nevedre is nagyon vigyázok.

Cimkék: > > > >

A hozzászólás nem lehetséges

Network monitoring