“Miért fontos a honlapom számára a keresőoptimalizálás?“
– kérdezed Te.
Mert a keresőoptimalizálás segítségével érhető el az, hogy honlapunk, weboldalunk a keresők találati listáján előrébb kerüljön. Alapvetően, Magyarországon a legelterjedtebb kereső a Google, ezért elsősorban erre fektetünk hangsúlyt.
“Mit jelent a keresőoptimalizálás?“
– teszed fel a következő kérdést.
Erre a kérdésre a választ, inkább idézném a wikipédiából. Nagyon pontosan és szabatosan van megfogalmazva a meghatározása (szerintem nem szégyen idézni megbízható, hiteles forrásokból).
A keresőoptimalizálás – nevezzük a továbbiakban SEO-nak, ez sokkal rövidebb – több részből tevődik össze, de most kiemelek 2 fontos rész és ezeket magyarázom el.
Az egyik fontos a “tartalmi SEO”.
Ez azt jelenti, hogy a weboldalon, honlapon elhelyezett tartalmat optimalizáljuk a megfelelő kulcsszavakra. A kulcsszavakat, közösen határozzuk meg az oldal tulajdonosával, és olyan oldalakat hozunk létre, amelyek ezeket a szavakat fogják tartalmazni a megfelelő arányban. A szövegben elhelyezzük azokat a kulcsszavakat, amelyek fontosak az adott oldalra nézve, de mindezt úgy kell megtenni, hogy a szöveg teljesen értelmes és nyelvtanilag is helyes legyen.
A tartalmi keresőoptimalizálást, már a weboldal, honlap létrehozásakor felvitt végleges tartalmakban elvégezzük, vagyis a megkapott szöveget, egy kicsit átfogalmazzuk, hogy megfeleljenek ezeknek a kritériumoknak.
A weboldal, honlap létrejötte után felvitt tartalmaknál – melyeket már az oldal kezelője visz fel – is kiemelten kell figyelni a tartalmi keresőoptimalizálás szabályaira és célszerű – ha nem vagyunk biztosak abban, hogy jól csináljuk – egy erre a területre szakosodott szakemberrel átnézetni a szöveget.
Sokan úgy gondolják, hogy ez nem olyan fontos. “Minek nézessem át, jó az úgy, az oldalam most is jó helyezést ér el” – mondják. De – és ezt nem veszik figyelembe, vagy nem is tudják – a google folyamatosan fésüli át a netet és az oldalakat újra és újra rangsorolja. Ha – és ez elég gyakori jelenség – egy adott témára, egyszer jó helyezést elért weboldalon a továbbiakban nem talál optimalizált és releváns, friss tartalmat, szépen “visszaejti” a találati listában, és újra el kel teljen egy jó idő, mire többszöri újrarangsorolás után ismét elkezdi “felemelni”, ha megfelelő a tartalom.
Ha hosszú távra tervezed, hogy honlapod, weboldalad jó helyezéseket érjen el a google keresőben, a “tartalmi SEO-ra” fordíts kiemelt figyelmet.
A második fontos SEO pillér a “linképítés”.
Ez azt jelenti, hogy minél több link mutat más oldalakról a weboldalunkra, honlapunkra, vagy annak egy adott aloldalára, azt az oldalt a google, az adott témára fontos oldalként fogja értékelni, és szépen, lassan elkezdi “felemelni” a találati listában.
Persze sok árnyalata van ennek a témának is, hogy párat említsek, nem mindegy milyen és mennyi idős oldalakról mutat hivatkozás a mienkre, a hivatkozás milyen kulcsszóval, szöveggel van ellátva, ez a szó vagy szöveg fontos és kiemelt-e az adott oldalra vonatkozóan, és még hosszan sorolhatnám a feltételeket.
Alapvetően, szerintem 2 dolgot kell megértsen egy weboldal, honlap tulajdonos a linképítéssel kapcsolatba. A linképítést, csak és kizárólag hosszú távon van értelme csinálni, és ha lehet minél lassabban, törekedve a természetes linkképződés sebességére.
Valamint, a “linképítés” önmagában nem egy csodaszer. Ha a honlapunkon nincs értékelhető tartalom – a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva – akkor hiába építünk sok linket, nem fogjuk elérni a megfelelő eredményt. Tartalom nélkül nincs értelme a linképítésnek és szerintem, magára is valamit adó optimalizáló szakember neki sem kezd a linképítésnek, ha nincs a honlapon megfelelő mennyiségű tartalom.
Ha mást mondanak Neked, akkor valószínűleg csak arra utaznak, hogy a pénzedet pocsékolják.
A linképítésben nem a közvetlen, gyors és látványos emelkedés a lényeg, hanem a folyamatosság és állandóság. Ha egyszer elkezdtük a linképítést, akkor azt minél hosszabb távon és állandóan, vagy kis mértékben emelkedően csináljuk.
Csak gondoljuk végig “józan paraszti ésszel”! Elkezdjük a linképítést. A google azt érzékeli, hogy elkezdődött egy folyamat. Egy ideig, mondjuk 2-3 hónapig építünk 50-100 linket, a google szemében úgy tűnik, hogy az oldalunk egyre értékesebb lesz az adott kulcsszóra és elkezdi “felemelni” a találati listában. A 2-3 hónap eltelte után azt mondjuk
“Na most már elég link mutat az oldalamra, szépen ott vagyok a google első oldalán. Megállhatunk!”.
Majd egy relatív rövid idő után, mondjuk 1-2 hónap, azt vesszük észre, hogy az oldalunk eltűnt onnan. És valahol a sokadik oldalon jelenik csak meg.
“De miért? Hiszen ott a sok link.”
Ez igaz, de a google a következőket érzékeli:
– elindult egy folyamat, egyre többen linkelik az oldalt, ezért szerintem ez az oldal fontos az adott témára elkezdem “emelni”
– hú de jó, szépen emelkedik a linkszám, ez tényleg fontos oldal, jó lesz előre helyezni
– Leállnak a linképítéssel!
– “Na, mi történt? Nincs több új link?”, akkor itt valami nem stimmel, ez nem olyan fontos oldal
– akkor nézzünk más oldalakat, ahol folyamatos az új linkek létrejötte, és ezt meg szépen hátratesszük
És a fenti gondolatmenet következtében, az oldalunk szépen hátrasorolódik, az olyan oldalakhoz képest, ahol figyelnek erre a “rendkívül fontos linképítési szabályra”.
Ha hosszú távra tervezed, hogy honlapod, weboldalad jó helyezéseket érjen el a google keresőben, a “linképítésre” is fordíts – hasonlóan a tartalmi SEO-hoz – kiemelt figyelmet.
Önállóan is elkezdheted a linképítést, nagyon szívesen adok tanácsot, ha úgy gondolod nekivágsz ennek a feladatnak.
Nincs más dolgod, mint a lenti űrlapon elküldened a kulcsszót, a weboldalad, honlapod címét (pl. www.atedomaineved.hu) és email illetve telefonos elérhetőségedet.
Pár napon belül válaszolok, vagy emailben, vagy telefonon hívlak fel, de ha gyorsan kell a válasz, azt is megteheted, hogy Te felhívsz a 06 70 608 8894 telefonszámon.